طرز تهیه پاستا سیر

طـرز تـهیه :

حتما برایتان پیش آمده است که خسته به خانه برگشته‌اید و دلتان یک غذای سریع و خوشمزه بخواهد. احتمالا گزینه‌های محدودی هم به ذهنتان رسیده و شاید حتی با چند لقمه نان و پنیر، شام را به سرانجام رسانده‌اید! پیشنهاد ما برای این مواقع پاستا است. آن هم نه پاستایی که درست کردن مواد اولیه آن زمان‌بر باشد و بعد هم یک ساعت وقت بگذارید تا دم بکشد. در این مقاله با طرز تهیه پاستا سیر آشنا می‌شویم که آنقدر تند و سریع آماده می‌شود، دلتان می‌خواهد شام هر شب‌تان همین غذا باشد!

مواد لازم برای تهیه پاستا سیر

پاستا ۴۵۰ گرم

برای درست کردن این غذا بهتر است از ماکارونی رشته‌ای استفاده کنید. هرچقدر ضخامت رشته‌ها کمتر باشد، عطر و طعم سیر را بیشتر احساس خواهید کرد و مواد بهتر به خورد هم می‌روند.

سیر ۴ حبه

با توجه به میزان علاقه‌تان به سیر، می‌توانید مقدار سیر را بیشتر کنید. ولی اندازه ایده‌ال آن ۴ حبه است. مطمئنا بوی سیر خام خیلی برای شما خوشایند نخواهد بود. به خصوص اگر قرار باشد این غذا را به محل کارتان ببرید یا بعد از خوردن پاستا سیر، با کسی قرار داشته باشید! بو گرفتن دست‌ها هم خود به تنهایی باعث می‌شود از سیر فراری باشیم و این گیاه مقوی را در برنامه غذایی‌مان قرار ندهیم.
پیشنهاد ما این است که در این مواقع از سیر سرخ شده پاکر استفاده کنید. دیگر نه دستتان بو می‌گیرد و نه دهانتان. تازه، طعم دلچسب سیر سرخ شده را نیز به خوبی در غذایتان احساس خواهید کرد و از مزایای بی‌شمار سیر هم بهره‌مند می‌شوید.

روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری

غذاهای ایتالیایی با طعم دلچسب روغن زیتون عجین شده‌اند. ترکیب سیر و روغن زیتون یک ترکیب ایده‌آل برای پاستاست.

جعفری ساطوری شده نصف پیمانه

جعفری چه در فرایند پخت غذا و چه برای تزیین آن بسیار مناسب است. این سبزی معطر یکی از اجزای اصلی پاستا سیر محسوب می‌شود.

فلفل قرمز ۳ عدد

یکی از رازهای خوشمزه شدن پاستا سیر استفاده از فلفل قرمز یا چیلی است. اگر طرفدار طعم‌های تند هستید، می‌توانید از تعداد بیشتری فلفل استفاده کنید.

ارزش غذایی پاستا سیر

وقتی سیر در غذایی باشد، می‌توانیم مطمئن باشیم که آن غذا مزایای بی‌شماری برای سلامتی ما دارد. در اینجا به برخی از خواص سیر اشاره می‌کنیم که قطعا باعث ترغیب شما خواهند شد:

  • یکی از بیماری‌هایی که ما عموما در میان دوستان و نزدیکان خود مشاهده می‌کنیم، بیماری‌های قلبی است که یکی از دلایل اصلی ابتلا به این بیماری‌ها فشار خون بالاست. جالب است بدانید که سیر به اندازه آتنولول (داروی کاهش فشار خون) در درمان بیماری فشار خون موثر است.
  • کلسترول بالا اخیرا نه تنها در افرادی با سنین بالا، که در بسیاری از جوانان هم وجود دارد. یکی از اصلی‌ترین دلایل آن هم خوردن مداوم غذاهای فست‌فودی است که با روغن‌های ناسالم درست می‌شوند. یکی از عوامل کاهش دهنده کلسترول بد خون (LDL) مصرف مداوم سیر است.
  • یکی از مشکلاتی که سالمندان زیادی با آن درگیر هستند، ابتلا به آلزایمر است. برای پیشگیری و کنترل این بیماری، علاوه بر درمان‌های دارویی، خوب است خوراکی‌هایی با آنتی اکسیدان بالا در برنامه غذایی این افراد قرار بگیرد. یکی از این خوراکی‌ها سیر است که می‌توانید آن را به طور منظم در برنامه غذایی روزانه افراد سالمند قرار دهید.
  • بالا بودن قند خون منجر به بیماری‌هایی مانند دیابت و بیماری قلبی می‌شود. مصرف سیر ترشح انسولین را افزایش داده و سطح قند خون بدن را کنترل می‌کند. اگر قند خون بالایی دارید، سیر را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

طرز تهیه ته‌چین اسفناج

ته‌چین اسفناج از جمله غذاهای محبوب و پر‌طرفدار است که می‌تواند در زندگی روزمره و در انواع جشن‌ها و مهمانی‌ها پخته و سرو شود. این پلو مخلوط نه تنها خوش طعم و لذیذ است، از ظاهری زیبا و خوش‌رنگ و

طرز تهیه عدسی به سبک پاکر

عدسی جزء آن دسته از غذاهایی است که در تمام وعده‌های غذایی، از صبحانه تا شام، سرو می‌شود. طرز تهیه عدسی در شهرها و استان‌های مختلف تقریبا یکسان است و مواد اصلی تشکیل‌‌دهنده‌ی آن در همه جا مشابه هستند. عدس