آش رشته به سبک پاکر

طـرز تـهیه :

اولین باران پاییزی که می‌بارد بلافاصله دلمان برای آش رشته‌های خوش‌طعم مادربزرگ پر می‌کشد. انگار همین الان یک کاسه آش جلویمان است و عطر و بویش در فضای خانه پیچیده است! به خصوص آش رشته که تقریبا در همه خانه‌ها درست می‌شود و چه برای دورهمی و چه برای نذری گزینه خوبی محسوب می‌شود.
آش در گذشته غذای بسیار مرسوم‌تری بود. کلمه “آشپز” نیز از همین جا به وجود آمده است. پختن یک آش خوشمزه شاید به نظر کار ساده‌ای بیاید، ولی آنقدر رمز و راز در خود دارد که باید بارها و بارها آن را درست کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. ما امروز یک دستور پخت تضمین شده به شما می‌گوییم تا خیلی زود به نتیجه دلخواهتان برسید.

مواد اولیه آش رشته به سبک پاکر:

می‌توان گفت مهم‌ترین بخش یک آش رشته خوشمزه، سبزی‌های آن است. شهر به شهر و خانه به خانه، این سبزی‌ها متفاوت هستند. اما عموما قسمت اصلی آن مشترک است. ما هم از دستوری استفاده می‌کنیم که اکثریت روی آن اتفاق نظر دارند و امتحانش را پس داده است.
البته باید این را در نظر بگیرید که دلیل اصلی خوشمزه بودن آش رشته شما به سبزی‌های تازه‌تان برمی‌گردد. استفاده از سبزی‌ها طبق اندازه‌های درست و همینطور تازگی آن‌ها عطر و بوی آش رشته شما را منحصر به فرد می‌کنند! اما اگر تصمیم دارید از سبزی‌های فریز شده استفاده کنید، بهتر است آن‌ها را مستقیم به آش اضافه کنید و اجازه ندهید از قبل در خارج از فریزر آب شوند.

۱ کیلو سبزی آش در این دستورپخت به این ترتیب است:
۲۰۰ گرم تره
۲۰۰ گرم جعفری
۲۰۰ گرم گشنیز
۲۰۰ گرم شوید
۲۰۰ گرم اسفناج

ما به شما توصیه می‌کنیم اسفناج‌ها را درشت‌تر خرد کنید، چون هم ظاهر آش و هم طعم آن بهتر می‌شود. از سبزی‌ها که بگذریم، حبوبات نیز نقش مهمی در آش رشته دارند. استفاده از انواع حبوبات هم تا حدی به سلیقه خود شما برمی‌گردد، اما دستوری که ما برای شما آماده کردیم شامل این حبوبات است:
نصف لیوان نخود
نصف لیوان لوبیا چیتی
نصف لیوان لوبیا سفید
نصف لیوان عدس

برای گرفتن نفخ حبوبات، نخود، لوبیا چیتی و لوبیا سفید را از یک روز قبل در آب بخیسانید و هر چند ساعت آب آن‌ها را عوض کنید. با این کار آنزیم‌های خاصی در حبوبات آزاد شده و باعث پخت سریع‌تر و همینطور هضم راحت‌تر می‌شوند. علاوه بر این در پوسته لوبیاها، ترکیبات قندی پیچیده ای وجود دارد که با خیساندن، شکسته می‌شوند، درنتیجه مشکلی برای معده و سیستم گوارشی شما به وجود نمی‌آورند.

۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم رشته آش
۴۵۰ گرم کشک
نعنا خشک
پیاز سرخ شده
سیر سرخ شده
نمک و فلفل
دیگر مواد اولیه آش رشته ما هستند. حتما شما هم طعم بی‌نظیر سیر و پیاز سرخ شده در آش رشته را دوست دارید. اما با این همه کار و مشغله، سرخ کردن این‌ها هم کار بسیار وقت گیری است. پیاز سرخ شده پاکر و سیر سرخ شده پاکر در اینجا کمکتان می‌کنند تا هرچه زودتر یک آش رشته جاافتاده و خوشمزه داشته باشید.
علاوه بر داخل آش، برای روی آش هم نیاز به پیاز و سیر سرخ شده دارید. آش رشته بدون تزیینات روی آن که آش رشته نیست! پس به راحتی از پیاز سرخ شده پاکر و سیر سرخ شده پاکر استفاده کنید تا تزییناتتان هم به سرعت انجام شود.

طرز تهیه آش رشته به سبک پاکر:

برای درست کردن آش رشته، در ابتدا به سراغ پختن حبوبات می‌رویم. پس لوبیا چیتی، لوبیا سفید و نخود را در ظرفی ریخته و زمان می‌دهیم تا کاملا نرم شوند. تا جایی که با فشار دست بتوان آن‌ها را له کرد. حالا حبوبات را به همراه آب به قابلمه بزرگ‌تری منتقل کرده و عدس و سبزی آش را اضافه می‌کنیم. اضافه کردن آب جوش را هم فراموش نکنید. کمی صبر کنید تا عدس نیز به خوبی بپزد. در این مرحله پیاز سرخ شده و سیر سرخ شده را نیز اضافه کنید تا عطر و طعم مواد به خوبی با هم ترکیب شود. نکته‌ای که در مورد اضافه کردن رشته آش باید بدانید این است که رشته‌ها لعاب زیادی به آش می‌دهند. رشته‌ها را از وسط نصف کرده و به مواد آش اضافه کنید. فقط حواستان باشد همان ابتدا آش را به خوبی هم بزنید تا رشته‌ها کاملا پخش شوند و در هنگام پخت به هم نچسبند.
با توجه به اینکه رشته‌ها آب را به خود جذب می‌کنند کم کم به آش آب اضافه کنید تا به غلظت دلخواهتان برسد. رشته آش در ۲۰ دقیقه می‌پزد، ولی برای اینکه حسابی جا بیافتد می‌توانید ۴۰ دقیقه به آن زمان بدهید.
مرحله آخر اضافه کردن کشک است. کشک را کم کم به آش اضافه کنید تا خوب حل شود. پس از ۵ دقیقه آش شما آماده است. حالا نوبت آن است که آش را با نعنا داغ، پیاز سرخ شده پاکر و سیر سرخ شده پاکر و کشک رقیق شده، با دست و دلبازی تزیین کنید. نوش جان!

طرز تهیه ته‌چین اسفناج

ته‌چین اسفناج از جمله غذاهای محبوب و پر‌طرفدار است که می‌تواند در زندگی روزمره و در انواع جشن‌ها و مهمانی‌ها پخته و سرو شود. این پلو مخلوط نه تنها خوش طعم و لذیذ است، از ظاهری زیبا و خوش‌رنگ و

طرز تهیه عدسی به سبک پاکر

عدسی جزء آن دسته از غذاهایی است که در تمام وعده‌های غذایی، از صبحانه تا شام، سرو می‌شود. طرز تهیه عدسی در شهرها و استان‌های مختلف تقریبا یکسان است و مواد اصلی تشکیل‌‌دهنده‌ی آن در همه جا مشابه هستند. عدس