تاثیرات کرفس بر لاغری

کرفس گیاهی علفی به ارتفاع ۲۰ تا ۶۰ سانتی متر است که ساقه‌ای منشعب دارد. بیشترین استفاده از کرفس مربوط به ساقه آن است، اما برگ، ریشه و دانه‌های آن نیز می‌توانند به‌عنوان غذا و درمان‌های طبیعی مورد استفاده قرار بگیرند.

کرفس در هر فصلی از سال قابل استفاده است، ولی بهترین طعم آن در فصل تابستان است. این گیاه در بسیاری از مناطق ایران از جمله سیستان، خوی و بندرعباس می‌روید.

خواص کرفس:

  • کرفس منبعی غنی از ویتامین C است و موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود. علاوه بر این به کاهش علائم سرماخوردگی کمک کرده و برای تقویت سلامت سیستم قلبی عروقی بدن نیز مفید است.
  • کرفس به دلیل داشتن موادی با نام سالیدس(Phthalides) به ریلکس شدن ماهیچه اطراف رگ‌ها کمک کرده و درنتیجه موجب کاهش فشار خون بالا می‌شود. علاوه بر این به کاهش استرس نیز کمک می‌کند که این موضوع خود درنهایت به کاهش فشار خون می‌انجامد.
  • یک وعده غذا با کرفس، بوی بد دهان را از بین می‌برد. موادی که در معده تولید می شوند با مواد معطر موجود در کرفس ترکیب شده و از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند. کسانی که از بوی بد دهان رنج می‌برند می‌توانند هر روز مقداری کرفس میل کنند.
  • کرفس یک از بهترین مواد غذایی در جهت برطرف کردن عفونت مجاری ادرار و اسید اوریک بالاست که این کار را از طریق ضدعفونی کردن مجاری ادراری انجام می‌دهد. همچنین کرفس به دلیل داشتن روغن‌های فرار، دفع اسید اوریک را آسان‌تر می‌کند.
  • کرفس حاوی مقدار زیادی فیبر است. بنابراین یه ملین بسیار خوب محسوب می‌شود. برگ و ساقه‌های کرفس برای کسانی که از ناراحتی‌های گوارشی مانند یبوست رنج می‌برند بسیار مناسب است.

خواص کرفس برای لاغری

این روزها تب و تاب لاغری بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است. متاسفانه در این بین بسیاری تنها به دنبال لاغری سریع هستند و با این کار نه تنها به حفظ سلامت خود کمک نمی‌کنند، بلکه با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. بهترین راه برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و منظم است که وعده‌های غذایی به درستی در آن تعریف شده‌اند.

بدن انسان روزانه به مقادیر مشخصی پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین و … نیاز دارد. برخی از این مواد می‌توانند در وعده‌های غذایی جای بگیرند و برخی نیز در میان‌وعده‌ها حضور پیدا می‌کنند. یکی از گیاهانی که عموما برای لاغری مصرف می‌شود کرفس است. تاثیرات کرفس بر لاغری تقریبا بر همه ما مبرهن است. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، چه گیاه کرفس به تنهایی، چه کرفس سرخ شده و چه آب کرفس، هر سه نقش مهمی در برنامه غذایی روزانه شما خواهند داشت. طبعا منظور ما این نیست که در طول روز تنها کرفس بخورید! بلکه می‌توانید به شکل‌های مختلف از این گیاه پرخاصیت استفاده کنید. بهترین زمان خوردن کرفس هم در وعده نهار و هم به عنوان میان وعده است.

برای مثال خورش کرفس یکی از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه است که علاوه بر طعم دلچسب آن، به دلیل وجود کرفس، خواص بسیار زیادی هم دارد. اگر در اویل مسیر کاهش وزنتان هستید و هنوز عادت به خوردن مداوم غذاهای رژیمی ندارید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که خورش کرفس را در برنامه غذایی هفتگی خود بگنجانید. احتمالا به سختی پاک کردن و سرخ کردن کرفس فکر می‌کنید و درست کردن خورش کرفس را کار سختی می‌دانید. پس ما به شما توصیه می‌کنیم تا از کرفس سرخ شده پاکر استفاده کنید.  کرفس سرخ شده‌ پاکر یکدست و نگینی خرد شده و با حرارت مناسب و روغن مرغوب سرخ شده است تا بافت دلچسب آن حفظ شود. اصلا داشتن کرفس سرخ شده‌ پاکر در منزل، شما را وسوسه می‌کند تا دائم غذاهای خوشمزه با کرفس درست کنید.

بعد از آن، نوشیدن آب کرفس هم باید در رژیم غذایی شما قرار بگیرد. در حال حاضر در یخچال خانه‌ها عموما آبمیوه‌های صنعتی در طعم‌های مختلف و یا انواع نوشابه‌ها قرار دارد. این مساله موجب می‌شود به محض باز کردن در یخچال، حتی اگر تشنه نیز نباشید، کمی از این نوشیدنی‌ها را میل کنید. همانطور که می‌دانید نوشابه‌ها و آبمیوه‌های کارخانه‌ای پر از شکر هستند و به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای کاهش وزن محسوب نمی‌شوند. پس این بار یک بطری آب کرفس خانگی در یخچالتان قرار دهید تا تفاوت بزرگی در سبک زندگی خود ایجاد کنید. نوشیدن آب کرفس موجب می‌شود روده‌ها به کار افتاده و درنتیجه مواد زائد از بدن خارج می‌شوند. این مساله به دلیلی وجود فیبر زیاد در کرفس است. علاوه بر این به شما احساس سیری هم می‌دهد و باعث می‌شود تا مدتی دلتان غذای دیگری نخواهد.

باید به این موضوع توجه کنید که رژیم غذایی تنها بخشی از تلاش شما در مسیر کاهش وزن و لاغری است. فراموش نکنید که برای گرفتن نتیجه بهتر، شما باید سبک زندگی‌تان را تغییر بدهید. این تغییر را نیز می‌توان از چیزهای ساده شروع کرد. برای مثال، در مرحله اول خوردن غذاهای سالم را شروع کنید. پس از مدتی، تحرک و ورزش منظم را در برنامه روزانه خود بگنجانید. اگر فرصتی برای رفتن به باشگاه ندارید، حداقل نیم ساعت پیاده‌روی روزانه داشته باشید یا در خانه چند حرکت ورزشی انجام دهید.

عادت به زندگی سالم شاید در ابتدا به نظرتان کار سختی باشد، ولی پس از مدت کمی چنان تغییری در وضعیت بدنی و سلامت روحی خود خواهید دید که برای همیشه به آن پایبند خواهید ماند.

۵ دلیل برای مصرف روزانه سبزی جعفری

همه‌ی ما به دنبال داشتن تغدیه‌ای سالم و اندامی متناسب هستیم و این آرزوی ما، جز با مصرف روزانه میوه‌ها و سبزیجات تازه برآورده نمی‌شود! مطالعه‌ی خواص سبزی جعفری باعث شده است که مصرف روزانه‌ی جعفری، تضمینی برای سلامتی ما

ارزش غذایی قرمه سبزی، محبوب‌ترین غذای ایرانی

اگر بخواهیم لیست محبوب‌ترین غذاهای ایرانی را تهیه کنیم، بی‌شک باید قرمه سبزی را در صدر این لیست قرار دهیم. قرمه سبزی از جمله خورشت‌های محبوب ایرانی است که شهرت آن به گوش تمام مردم دنیا رسیده است و بسیاری